Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Thursday, March 31, 2011

ApRiL fo0L or aPrIL briliant...

hari ni 1 april biase org2 barat ske smbut april fool pada 1 april..april fool day ni diperkenalkan pada tahun 1582 di france.ini terjadi bawah pemerintahan raja charles ke9 nak buat smula kalendar tahunan..dulu dorg smbut new year pada 25 mac samp 1 april so mmg dorg wat party,wat smbutan..tp dah si charles ni ubah kalendar jadi 1 january(new year skrg) merupakan tahun baru so dorg pun nak main2 laa mase tym mula2 ubah kalender tu..dorg ttp anta invitation nk party pada 1 april..padahal its a fake invitation..so dorg kne fool la...so jadilaa namenya april fool..itulah asal usul april fool yang still ade bbrpe tmpat msih praktikkan lawak bodoh tu...

Aku pun tringat mase aku dulu2 kat KUTPM shah alam bersama kawan2 aku kat delima(apartment ktorg)naDyaaMin,Aishah,Intan,zayani,ja,dan noriz....ktorg sme nii 1 kolej yang akan dihantar ke indon,semuanya bawah tajaan mara..So ktorg mmg kamceng laa...pada suatu hari April first nii ktorg x thu yang main budaya april fool ni ade kat cni..
So jalani hidup mcm biase,hari yang indah dan bahagia seperti biase,pergi kolej naik sebuah kancil berwarna merah milik NadyaaMin ni..smp kat kolej kelas ktorg lain2 hanya tinggal aku,nadya dan aishah 1 kelas yang sama..pglaa ktorg ke kelas..pastu ade pengumuman katanya ade kelas ganti cik Hanis kat dewan kuliah kat surau(dah lupa name apa) so ktorg pun dah masukkan dlm jadwal..kene plak hri tu aku kne g bank nk amik duit kiriman mak aku..sb aku dah pokai..spatutnya aku g peetang tu laa ..tp sebab ade kelas ganti kitorg seme x g bank x kua g mane2

mase yang dijanji telah tiba,kitorg seme g laa klas cik hanis tu..pastu dapat tahu ni apriL fo0L la..so ktorg bengang laa...dah laa gngu program..dengan akunye xde duit nk mneruskan khidupan ni..marahlaa seme orang..pastu ttbe cik hanis masuk mngajar..
"jeng,jeng...adakah cik hanis pun kne april fool ??"
mase tu dah ramai yang balik..so cik hanis mcm dah malas laa nk ngaja sb xbyk student..tapi dy tetap ngaja jgak..aku x kesah klas cik hanis nak ubah ke x..sb mmg favret lecturer adlh cik hanis laa..rupenya yang cakap kne april fool tu yang kne april fool smp blik umah x msuk klas
kisahnye cni..si A ni kne April fool kat si B dy pun announce kan yang kelas cik hanis merupakan April Fool dy n geng2 lain terpengaruh n trus blah..yang blur2 cm ktorg mcm still lg dlm proses nk gerak balik..tp sempat jgak cik hanis msuk untuk mmbetulkan keadaan..
..dy laa yang rugi akhirnyaaa...hahah
tp smp skg aku x pham napelaa si A dan B tu wat cmtu..pning2

ni aishah mangsa "siku"...

mmg mcam artis..tp dy ni kawan baik aku dulu..isk isk isk
pstu hari blom berakhir lg..aku n nadya pun thu laa kt cni clebrate april fo0l..pastu ktorg pun kenekan aishah tp sayang aku cm dah lupa apa aku bt ngn aishah..tp sape yang masih igt kes gambar siku yang aku n nadya cipta tu mmg klakar aku akan igt smpai mati...hahaha tp aishah nii mmg hebat..dy nii sgt rjin dlm plajaran..sme assigmen dy yang bhgiakan tugas..tu pun dy x brpe nk cayekan ktorg wat tugas so kbykn assgmen dy akn suruh ktorg wat kulit assgmen atau tukang anto kat lecturer..smplaa ktorg lulus dgn cmerlang kt KUTPM n akhirnya dapt jadi dokter..thanx shah..dah lme tak keep in touch..rindukan mulut kechik laaa...

diz post is specially to both of u fren..miss u both very much....

3 comments:

Anonymous said...

saya ingt lawak "siku"!!seyes lawak nk mati!!!bwahahahahhahaha..miss the good ol'days~

hanankamar said...

siku tu mmg lucu...mmg yang disitu je thu lawak siku tuuuu...tp ade yang x thu ke sudah bahawa itu adalah SIKU

nur_aishah said...

Hehe...rindu kangen sama kamu nani ;) tp dh lupa pasal lawak siku tu.oh ye.intan dh kahwin tau.christmas lepas.cik nani kita bila pula?? Hihi