Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Thursday, March 24, 2011

upS aNd dOwNs

Hari selase smlam aku stat mengajar dah..sepatutnye klas aku hanya 2 je..tp sebab rmai x dtg..so knelaa gnti cgu lain..dpt 3 kels kne ganti dah laa stp 1 tu 2 masa..mmg best dr dok mlangut je..tp sb msih dlm mood travel so mcm xble nk cncentrate ngaja..mcm xde idea nk crita ap kat kls2 gnti..klas aku ngaja smlm 3 istiqamah dan mujahadah..tgk telatah bdk2 ni..mmg unik..dorg sme nakal tapi baik..besalaa bdak2 nakal..tmbah plak mase aku ngaja dorg tu dh tghri..so cncentration dorg pun dh mnurun..ksiaan..so aku pk laa cne laa nk trik phtian ndorg nk hbiskan 3 masa ni..mengajar pun aku tak bg yang heavy(i noe as a stud)besalaa..hihi 
pastu msuk klas 3 ittifaq dan itqan..dorg ni ok sket..boleh mndegr apa yang aku ajar..dan dorg ni sme mcm bdk2 baik je..hihi sme bdk baik..nme lg SmIH..tp bdk2 kls 3 ittifaq dan itqan nii lebih smgt bljr dr 3 mujhdah n istiqamah..knpa yer...hmmm


Nie gambar video aku amik mase aku bg dorg kerja untuk buat plan rumah..ade yang main2 ade yangserius..bdak2 besala..yang tgh gaduh tu nme di hilman dan haliman..nak dkt2 same nme dorg..

   Yang klas ganti tu klas 1 hikmah..bdk2 tingktn 1..fresh lg..msuk skolah..pastu g klas 2 taqwa..1 jam mase nk hbiskn bersama 2 taqwa..blom pkul 3 pun dh dtg cri aku~hmm haziq..haziq..dorg pling ske dgr crita aku dan bercerita..2 taqwa ni ramai boys nye..sushlaa klo nk kawal..tp nak x nk..sabar tu mmg pntg..alaa klo kt spital pun kne bersabar ngn krenah patient..krenah residen dan supervisor lagi..lebih scry..kt cni krenah bdk2 nakal..as Ted Mosby learn from Lily..use their fear to be a good teacher..hahahaha(How I Met Ur Mother Season 6 ep 7)


Habislaa waktu persekolahan cepat2 maksu aku ajk blik..eh,bese dy suka ngajar blik lmbt..myb dy x sbr nk jmp anak ksyangn dy dr Yaman...dihantr blik ke msia sb rusuhan kebangkitan kesedaran islam dah muncul..baihaqi namanya..hmm smg tabahlaa..Allah nii mcm2 ujian Nya yang ditimpa unt menguji iman..sabr unt Bai dan sabar untukmu Hanan...
  Semlam tough sket..jiwa tak tenteram..mood swing sket..besalaa org pompuan..kol 1 bru dpt tdo..pg nii dh kne ngajar lg..

Maafkanlaa ustazah..mggu nii im not very well and even a good mood..but i promise i manage diz my very best to give d best for all of u..my beloved students

moral of the story
  • hidup nii ade tym suka duka..kita mulia kita dihina
  • ade mse kt gmbira kita sdih..
  • jadi,jika kita sudi menerima kgmbiraan dalm hidup kita..mnerima sgla yang indah dlm hidup kita
  • jadi beranikanla..be fare of urself..branikanlaa trima kesedihan dan khampaan juga
  • kalo pompuan:kalo boleh kurngkn slahkn hormon.."sorrylaa klo aku mrh2 mmg tgh nk priod kan"makin kita layan hormon2 nii makinlaa dy mngada2..
  • hidup kita ni di reality..dlm crita2 fantasi fiksyen manusia mmglaa ade crita happily ever after..tp crita reality hidup spt roda..ade suka ade duka..beselaa tu,,

13 comments:

hanankamar said...

post ni dh bt since hri rabu lg..tp xsmpt nk post..so smlm=hri selasa laaa

Anonymous said...

1 family tak sabar nak jumpa 'baihaqi'.bila abg ki nak jumpa Baihaqi?:)

husnataqwa said...

aik,abang ki tak jumpa lagi ke baihaqi? ehhe. tandanya baihaqi la kena melawat rumah abang ki. takkanm kat masjid pun tak jumpe..

Anonymous said...

from usamah lorr. gue ade dlm video tu beb.. hahaha. care tak care lak an

Anonymous said...

from usamah , video tu akan jdi nostalgia. sdey nanti ustzh balek klate

Anonymous said...

nt ustazah balik kelate usamah datang la kenduri kawen ustazah ye.

Anonymous said...

insyaAllah. tp jaoh sgt r klantan. buat kat johor la. sng sket

Anonymous said...

nt resepsi ustazah buat kat batu pahat. ha, buleh datang tak?

lagipun bila lagi usamah nk datang kelantan..

hanankamar said...

usamah dtg jelaa..bwak mak ayah..kat johor lmbat lg laa..tahun depan kot..xpelaa nnt klo rndu ustazah,bila ustazah dah kua..usamah tgk video nii yerr

Ridz Wan said...

haha.. grup qiyadah kat gambar bawah.. ingat2 kitorang lah bile ustzh da blik kelantan/indon/kahwin.. xD

Anonymous said...

insyaAllah, kalau mak bapak ana boleh pergi la. bile tarikh perkahwinan? kenape johor tahun depan. lame no. nanti mase kat johor punye, ana ajak haliman sekali. ana pergi dengan kawan2 naik bas. baru masyukk

Anonymous said...

bagus2.. datang la kat bp tahun depan resepsi ustazah sebab ustazah nk habiskan belajar dekat indon dulu...

Anonymous said...

bile nak post gmbr 3 ittifaq ngan 3 itqan kat bengkel tu kak