Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Sunday, April 3, 2011

ofc0z aku cAtAt

2 months to go untuk aku bergelar isteri~dlm hti berdebar2,nk tdo pun xlena..adakah nnt aku dah x bleh bmnje ngn mak aku lg,adkah nnt aku kne tggelamkan sikap aku yang dulu n brubah jd mcm "isteri orang" takotnyeee..cne aku nk hdapi berkahwin berjauhan..sedihh..aku cm cuak gell..dah laa last minute plan,fmili klm kabut aku apatah lg..
Td jam 0815 pg aku smp kat johor,bru blik dr klantan ,mncari plmin,bju pngntin khemah,bunga telur plan itu plan ini..mcm2 2 hri kat klntan mmg mementkan..xsempat nk dpt feel tdo kt blik aku pom..aku rindu blik aku~
aku ni nk cite pngalamn g cri bju pngntin ni~scryyy...hari sabtu aku sampai klantan dlm pkul 8 pg..tggu mak aku amik kt bas stand kota bharu  balik rumah..
sampai2 kat rumah,brekfes n trus g rumah su ani (designer aku)..aku,mak aku n husna bawa bju yang bli kat indon tu unt tanya wic design suit me on d akad day..bincang punya bincang dapatlaa pilih 1 model bju yang sopan dan cantik..alhamdulillah..jam 1030 aku mak dan husna bersiap2 menuju ke kg seberang,katanya ade bridal shop yang sgt cantik dan menarik,aku. Sesampai kat sana tuan kedai tu tanya
"bila majlis kak?"
aku jawab"4 jun"
"tak boleh dah penuh"jawabnya
sedih..mmg last minute preparation jadi cni laa..bridal pun penuh,tarikh aku pilih pun penuh,.cuma aku harap kawan2 aku sudi jgak dtg on my wed..
pastu menujulah kami ke bandar pasir mas,bermula dari Nah Wedding dia ade byk stok,dy tnye bila nak aku cakap 4 jun dia kate dah 6 majlis dah dy incharge,klo nak lg bolehlaa..tp bukan dy yang incharge spnuhnya..aku sengih jelaa dia letakkan harga
  • pelamin kursi besar
  • bantal akad
  • baju 1 pasang
  • alas par
  • accessory
  •  meja beradab
untuk keseluruhan itu dy cas 1 thou ringgit..hua hua hua
pastu yang tu KIV dulu..pastu trus jalan2 lg,p[g sana pg sini,seme dah xnak yang 4 jun punya..tlalu byk majlis org buat tym tu..
aku g ngn makcik aku 1 kedai sha pengantin
baik orangnya..mesra,
  • pelamin(model lama)
  • baju 1 pasang
  • meja makan pengantin
  • red carpet n pintu gerbang
  • hiasan pengantin n par
  • alas nikah
  • make up 1x

yang ni dy cas  rm 1650 ..x boleh kurang..special req dy sndiri yang akan make-up kan aku..
mak aku dah penat,seme dah x bleh pk..aku pun xtaw dah cne..ktorg seme balik umah..bu tanye bak,bak kate ok je yang sha pengantin tu sb dy akn jahit bju khas untuk aku nk g cri kain laa kol 5 nnt..pastu dgr je offer tu hti aku dah berbunga..so aku wat keptusan amik je yang sha pengantin ni..aku kol untuk kompemkan aku amik dia pkul 1516.
pastu lepas aku kol je sha ni..ja(fariza) besfren aku kat klate tepon,dy tnye aku amik kat mane..aku cakap sha..trus suara dy brubah..ia cakap
"bakpo amik sha nyo"
"bakpo"
"saya dulu pun amik sha jugak,adik sy dok jahit manik kat kedai dy tu.."
once ja cakap dulu dy amik kat sha..tetibe seme cite yang dulu dy crita kat aku tentang mak andam dy tu di "play"kan kat otak aku..tanpa dgr ja ckp pnjg..aku trus g naik crita kat bu yang aku xbleh amik sha ni sb dy x sesuai..trus aku sms sha unt cancelkan booking aku pda pkul 1615 on d same day..cuma 1 jam je..
pastu dia pun tpon aku,aku x jwab,dy tpon mak aku..dia marah2 mak aku,cakap kasar2 ngn mak aku..aku rase bersalah laa pastu aku cakap
"cne bu?"
"alah,belom pp lg dah ngamuk,bru sejam booking,dy x rugi pp pun,dah maki2 cni..bgus jgak kita x amik dy..nnt ntah pp dy buat lg"kata maka aku..mmbuatkan aku smkin yakin
tepon aku berbunyi lagi..aku dah takut nak angkat tkut si sha tu nak maki aku plak..aku tgk incoming call by -su na-aku angkat
"kakak dtg pasir mas,ade bridal tgh tggu..su dah pesan"
aku pun kjutkan husna,siap2 dan  skali lagi g pasir mas untuk ke 'na bridal'  suggested by su na(mak su) aku
sampai kat sana..dy stuju untuk inchrge aku nye plamin sb dy dah kawan rapat ngn mak su aku tu..aku pun gmbra sb semua bnde aku request dapat dengan harga berpatutan..alhamdulillah..selesai juga perjuangan yang skilas tu..myb agak sdikit costly sb last minute prepare..mmg klo bnde last minute nii untung2 je laa klo dpt save cost..
knapa last minute??...dah jodoh...
Esok,nye wic is hri ahad tu..xde keje..aku tlong mop kan rumah mak aku den siap2 kuar g bandar,bli brg2 husna nk g KL n jumpa makcik aku..thnx to her sb byk tlog aku~

kpda smua yang tlong aku dr start mula abe ki,kakju n naim yang tlog blikan tiket anta aku blik klate..fariza,mak aku,adik aku,ayah aku,abg2 aku yang lain,n mak su aku(special) designer aku,sha pengantin,na bridal n nah wedding..seme tu aku ucapkan tenkiu..sb mencoretkan sebuah pengalaman kepda aku..ssungguhnya pengalaman pahit atau manis adalah sumber kematangan kita..insyaAllah..trima kasih semua..terima kasih ya Allah..alhamdulillahi rabbi alamin..

No comments: