Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Wednesday, March 9, 2011

setelah sekian lama

setelah sekian lama..baru aku start menulis lagi..dh lame tak bercakap ngn diri sendiri..semakin jauh kita dengan diri semakin jauhlaa kita dengan pencipta~kata orang la..few things make me want to write again
  • hidup dah turn upsides and downs
  • learn a lot dari perubahan hidup aku ni
  • mybe klo aku dah tua nnt aku baca sme blog ni and aku akan tringat sme kngn aku mse muda and i can avoid dimentia atau alzheimer...nauzubillah
Aku hanya menulis untuk diri aku..mcm diari lah katakan..sb klo aku nak tulis kat diari nnt hilang laa..pstu i hv a very bad handwriting..

   So,here i am now...jadi cikgu kat sebuah skolah swasta kat johor ni..instead g dok ber co-ass kat indon aku g jd cikgu plak..knapa...hmm yang tu soklan yang aku sdiri tak bleh jawab

termasuk hari ni dah 3 mggu aku kt cni..aku dah mula enjoy kat cni..walau aku msih xde kwan karib aku kat sini..berbeza tym aku kt SRIH dulu ade jugak kakak aku peneman and aku ad senior skolah arab dulu skli ngn aku..so xdelaa stress sgt..kat SMIH ni(4 thun kmudian) aku ade makcik aku yang pgkat dy lebih tggilaa kt cni..and aku pun hard to make new fren..it just not me..but sometym..hidup brubah dan kt ad kmmpuan untuk adaptasi ngn kwsan skliling

aku ngajar KHB ok kat cni..KMT plak tu..hahahaha..mmg aku xtererlaa bnde2 cni..tp hidup ni kt kne blajar..so aku blajar laa dorg pnye slibus tu nnt nk ngajar kat dorg plakk
aku ngajar ting 3 dan 2
3 intisor
3 istiqamah dan mujahadah
3 itqan dan ittifaq
2 islah
2 tajarrud dan taqwa

tu je klas yang aku ajar tp FYI KMT ni bese bdak laki yang amik so sme student aku adlah boyz..dorg sme comel2..hensem2..nnt dorg besar dorg jadi apalaaa agaknye..mcm2 krenah aku tgk dorg ni..aku xsush nk adaptkn diri nk blajar..kak suhailah byk mmbantu aku kat cni..aku replacekan kak hamizah yang baru bersalin selama 2 bulan aku diperlukan disini.

Fine je sbnrnye jd cgu ni..bese aku jd dokter kt indon tu ditindas mcm kutu.,.dilayan mcm babu je..klo kat msia ni..like heaven..cgu sntiasa dihormati kan..sedihh btollaa kerjaya dokter ni..tp kdua2nya kerja mmbantu org..kerja yang mulia
sblum ni tunangku suruh aku kerja jd waiter ke apa unt hlgkn boring cuti..tp mak aku tak bagi..ayub punn   ade ke patut...
so akhirnya here i am..dlu tym kat SRIH aku jumpa tunang aku..skrg kat SMIH niii agak2 apelaa hikmah yang aku dapat..
moral of the story...hidup memang akan ade naik turunnya..tp catch the stars when u up above d sky and find the diamond deep down d sea..tak kisahlaa kita ni sedang di atas atau bawah yang penting kedua-duanya merupakan hadiah dr Allah untuk mengajar hidup kite lebih bermakna..hidup yang naik turun tu mendidik kite spya lebih bersyukur..aku rse mgkin part tu yang aku sllu lupa..unt bersyukur...

No comments: