Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Friday, March 11, 2011

aNgaAn-anGaN MaT JeNin

Sejak di Indonesia 5 tahun yang lalu~aku mendapat sorang kawan yang unik dan slumber..kire klo kat indon she's my very close fren laa...name die Ayu,biase dah lame kenal pasti ade name manje iaitu Kuyup@kuy...kami berdua sebenarnyaa tuhan dah jodohkan dari awal lagi..sebab

  • Dapat tawaran g matrix perak-ktorg x pg
  • Dapat tawaran Matrikulasi UIA ~pun kitorg xpg
  • Dapat tawaran KUTPm~ini baru pg
  • Dir KUTPM dapt twrn g UNHAS~kami pg
  • pstu kat UNHAS kene dok sbilik ~kami teerima
then,disinilah tercipta ukhuwwah antara aku dan kuyup ni..ktorg macam lebih kurg 1 kepala laa jgak..berkawan pun akrab..mmg sikap kuy nii peramah ssgt...so stlh 3 thun berkawan nak masuk koas..koas nii kire internshiplaa kat indon..kite disuruh memilih any department and kene susun our own jadwal tertakluk pada availability  departmen..sbg contoh dep.psychiatry hnya menerima 5 koas seminggu..sape cepat dielaa dpt dept tu..so aku ngn ayu dpt laa dept psychtry td bersama..mmglaaa bersama bestest fren yang lain mcm boc,Aloh dan mie...
Pastu kitorg dapati lepas dept psychtry ni dah jadwal aku ngn ayu pun dah x same..aku sptutnyaaa masuk neulrology and ayu masuk radiology...
then,ttbe aku xdpt truskan dlm neurology sb aku blum slesai exm d dept psychtry..biase exm supervisor y tntukn even kt dah hbis contrct dgn dept tu slg x exsm mmg xde nilai ujian laa..so aku terpakse undur diri dari neuro..aku slesai exm neuro aku dpti  radiology jgk yang free...then aku skali lagi berjodoh ngn ayu..aku rse klo nak pisah pun xble mst x jdi pnye..so krtorg plan unt tetap bersama dalm smua dept..
Akhirnya memg sush senang kami hadapi bersama..setahun berlalu..tibe2 ade suatu bala besar menimpa kami berdua..so kitorg pun xleh nak habaq apa..ktorg amik bala nii sbg ujian yang mmpu bhgiakan kami dan mematangkan kami..kami yakin semua ini pasti ada hkmah yang besar mnnti kami~sesungguhnya doa-doa org yang teraniaya ni..tiada hijab antara kami dan Allah..siaplaa engkau wahai gebeng,Tonton.my dan Rukhnot khan..Allah tak pernah tidur,Psti dia mencatat sgla kjahatan kalian terhadap kami~suatu saat walaupun di Akhirat kelak...Aku yakin balasanNya itu sgt besar..kerana kami dizalimi...
Jadi itu untuk balas kejahatan mereka biarlah aku serahkan urudsanku itu kepada yang maha Agung aku kene meneruskan kehidupan dan perjalanan ini..suka atau tidak akan kami jadikan ujian ini mematangkan kami..
Kuy~
ko jangan lupe plan kita..nk g Paris..nak backpackers kan..huhu itu mst kite bt..kite kne kumpul dwet nk g paris taw..ko jgn lupe lak..Plan kite bulan disember thun ni tapi xthu laa kan..bila2 pun we gonna make dat happen..huhu


moral of the story~
Hidup ni memang jalan yang kte pilih..kita yang merancang tapi hanya yang maha Kuasa saja yang akan granted our permission
Ya Rabbi bil Mustafa
Balligh Ma qasidana
Warghfirlana ma madha
Ya wa si'al karami

Ya tuhan yang maha mulia
Sampaikanlaa hajatku
Ampunkan dosa-dosa ku yang lepas
Yang maha luas kemuliaanNya..
jadikanlaa doa ini motivasi diri kita..setiapkali hidup ni xseperti yang kita harapkan..org barat selalu cakap"no dissapoinment when no expectation"
tapi kita kan org islam..doa tu snjata kita..kita akan terus berharap dan berdoa bahawa jalan kita nii menuju rahmatnya..
Terima kasih kepada semua kawan-kawan yang menyokong kami mengahdapi dugaan yang bgesar ini..terima kasih semua AL-purdah yang sentiasa mendoakan kebhagiaan kami dan kejayaan kami..terima kasih kawan..Allah yang dapat balas jasa2 kalian..terima kasih keluarga ku tercinta yang menerima kami dan shelter us..without any question..with the trust u gave us..we will never let u down...thanx my lovely fiancee' coz always be there for me..thank you Allah kerana membuatkan mereka begitu untuk menghadapi dugaan ini...ALHAMDULILLAH...ALHAMDULILLAH..OUR PRAISE IS TO ALLAH....

1 comment:

mohd ayub said...

1 hari nnti kite gi yer...