Jom Sembang!


ShoutMix chat widget

My Bumblebee....

Tuesday, March 15, 2011

poNet ed3N~^^ tapi bahgia...

Alhamdulillah syukur kepada ilahi yang memberi kudrat kepada hambaNya yang hina ini memberi bakti kepada orang lain..kepada keluargaku tercinta....
  Hari ini aku rase penat sangat. Ini merupakan jalan seorang pejuang yang tak pernah kalah..tak pernah jemu untuk jatuh..
Tadi tepat jam 5 pagi aku dikejutkan oleh jam loceng HP aku..berat sungguh mate ni nak buka..ngntuk sgt..apa tidaknya semalam sehri suntuk aku spend tym bersama makcik aku dan adikku..pergi beliu ubat kiriman ibu aku kat angsana..Makcik ku ini adik ibuku..adik kesayangn lagi..somehow aku berharap bila aku tua nnt hub aku dan adik bradikku seakrab ibu dan mak su aku ini.Semalam maksu bawa ktorg pg angsana beli cuka tamar unt treatment batu hempedu mak aku dan beli barang2 nak wat pizza..nyum2 pizza home-made lagi~dah pkul 2 ptg pg ke kawasan Taman University UTM kat skudai ade tmpat name dy Rawatan Komplemtari Islam(RKI)..aku rasa kita sme ptut cuba rawatan ni~aku sbg doctor to be ni pun terkesima..mcm mane dgn sentuh sket2 dy bleh diagnose kt(compare to physical exmntn by doc)
Tak cukup ngn tu RKI ni dia lebih memntingkan ibadah dan aqidah kita..untuk berubat kne byk berdoa kne solat awl waktu kne amlkn pemikiran positif..macam aku mintak dr tu diagnose aku smlm dy ckp cni haaa
"awak tergolong dalam emotional dan spiritual,maksudnya..awk ni mudah marah,mudah panic dan mudah terpengaruh dengan ap yang awk tgk..contohnya kalo awk tgk ssuatu,jualan murah ke ap iklan ke..awk akan amik brat dan mudah terpengaruh,kuat ingatan awak ni dengan melihat sesuatu dan awk menganalisa sesuatu melalui pemandangan awk"
"pastu kalo tgk unsur dalam diri awk ni~awk jenis org yang selalu sembelit,so amikla betik slps zohor dan minum jus timun,awk ni jenis yang mudah keliru dan was-was,awk juga akan ade problem dgn hempedu dan pancreas...klo tak mulai diet awk pnye pngeluaran insulin akn terganggu nnt mudh plak kne diabetes"
Punye laa terkejut..cne dia bleh thu aku jnis mudah kne constipation ni..then aku mmg ade potential ytang tinggi unt diabetes sb factor genetik kan..hmm..rawatan dorg ni ok jugak kot..dia x bg ubt pun kat aku..dy nsihat cmtu je..soh mkn timun ngn betik je..best kan
malam tu aku g tlong mak su wat pizza..aku blajar laa..dy cakp simple je..

dough dy -tepung,fermipan,gram gula,margerin 
topping dy-tomato puri blend ngn tomato buah dan garlic_masak sampai pekat
                letak dging ,sayur cmpur mushroom nenas secukup rse dan last bru tabur mozarella
Pastu balik umah a.ki dh kol 11..kmas2 brg nk blik esoknya ni then tdo~
sbb tu laa hri ni nak bgu kol 5 mmg liat..aku bgun mndi cpt2 a.ki hntr g stesen ktapi~first tym aku nek kete api ni..jauhnyeee estimation tym:13 jam beb...
Aku dok kat kelas superior koc 3 de ngan lovely sister aku tu laa..naik tren tu kol 6 pg la kan..right afteer azan,so naik je ats tren mmg trus solat la..pastu aku pun menidurkan diri smp kol 9 pg haha..tp tdo dlm tren bukannye best sgt..ttbe aku tersedar sb ade bau benda hapak yang dah lama tak berbasuh(mmg pantang bau busuk)sedeyyy..penuh koc aku tu ngn org..ntah dr mane laa dorg sme datang,,tp yang aku pasti dorg pun org klantan ..ramai sgt smp 2 seat dok 4 org..mgkin dorg tak cukup tmpat tp mmg nekad nak blik jgak hri ini..sggup tu bersempit2 muatkan diri jgk ish...ish ishhh(mcm indon aku tgk)mmg khdirran mreka tu bising la,,doorg bru lpas hdiri knduri kwen fmly dorg kot kt johor~ramai btol org johor berjodoh ngn klantan yer~ehem ehem
Pusing sana pusing sini,gigit itu gigit ini..bgun duduk tdo sme dah buat tp 13 jam xdtg2 jgk..lame btol nk hbiskan 13 jam ni yer..akhirnya dengan sangat lama..pinggang dah sakit,muka dah mcm makcik jual jgung,kepala dah pning,hati dah tak sabar,kaki dah kebas,perut dah gastrik...smpai juga aku ke stesen ktapi pasir mas...alhamdulillah~dalam kete tu baru aku thu rumah aku nk wat knduri  tahlil arwah nenek dan atok aku plakkk..alamk..aku ni pnya laa pnat..dahlaa aku je pmpuan kat dlm fmili aku skrg ni~mati laa(ade husna,tp dy kan skit_limited movement sket dy tu)hmm sabo je la..aku rhat jap..makcik pakcik spupu ttbe smpaila..nak solat magrib dn isya smbil tahlil mmuji Allah hadiahkan kat arwah atuk and nenkku..lpas tu aku startlaa mnghidng ke ttmu dan hbis tamu dtg cuci pnggan dan kms dpur ..org kampung ni dpur dy luas dn mcm mudah sepah sket..penatnyeee aku tp gembira taw..jump sdara jump fmili sme dtg bising rumah..berguraw senda~bila nye nak kawen~ mst soklan tu ade...tuhan je bleh jawab soklan tu..aku pun ttw bile nk kwen nii..
baru hbis makan2...ni smua sdara belah ayahku
So stlah sme siap kmas ttmu pun beransur pulang..sesi fmili aku plak..ktorg berkumpul dan berbincang sme masalah sdiri hinggalaa mslh dunia..ke yaman td samp berbincang..hihi..yang pentingnyee dok pk nk nikahkan si Taufik nii laaa.smp skrg tak kwen2 lgi..smga cepat jdoh dy smp dan dijodohkan dengan orang yang membahagiakan dan sabar dgn si taufik ni~aku doakan yang terbaik untukmu abangku~
moral of the story:
  1. kalo nak nek tren..bawalah buku atau games atau sesuatu yang mmg x boringkan kita laa
  2. mst ade partner laa..xksahlaa adik ke abg ke suami ke
  3. pilih laaa trikh2 cuti solat_tandas dan surau dy sgt tak menyenangkan
  4. kurangkan makan atau minum atas tren
  5. bwak bantyal dan slimut yang nyenyakkn kita tdo
  6. inform org2 terdekat awl2..mmg sush nak ade line hp
  7. klo ble plih bas atau aircraft~better choose 'em
ini aku nye point of view..first tym travel ngn tren kan.... apa yang baik alhmdulillah...yang penting aku penat hri nii tapi berfaedah...hari ini ku lebih baik dari semalam..alhamdulillahirabbi alamin